20.. Renkler ve Alanlar

Mavi leke aşağıda kullanıldığında güçlü, yukarıda kkullanıldığında hafif etki yapacaktır.  Yukarıda kullanılan sarı kompozisyonun dengesini bozar bir tür salınım yaratırken, aşağıya alındığında yerine oturmuşluk ve denge duygusu uyandırır.

Aşağıda kullanılan koyu kırmızı veya kahve tonları sakin ve kararlı etki yaparken yukarıya alındığında tehdit edici unsur konumuna geçer. Yeşilin etkisizliğini yukarıda veya aşağıda olması fazla bozmayacaktır. Tabiki kompozisyondaki diğer öğelerle desteklenince çok şey değişebilir.

Sadece renklerle yetinmeyip çerçevenin alanlarını da aktif pasif konuma yardım eder hale getirebilirsiniz.

Çalışmayı yatay ve dikey olarak bölmek algılamada izleyiciye fazla tercih hakkı sunmadan doğrudan ulaşmak için önemlidir. Çerçeveler en küçük ölçüsüne kadar planlı hazırlanır. her alandaki renk ve diğer çizim unsurları dikkatle planlanmalıdır.

İlk bakışta koca bir resmin sadece yarısını kullanmışlar dedirtecek kadar belirgin bir alan seçimi yapılması mümkündür. Aktif alanın varlığı aslında ona kontrst oluşturacak pasif alanın varlığıyla mümkündür. Bu çalışmanın sadece aktif alnını resim olarak görmeye çalışın. resmin ( bize göre ) sol alt yöne doğru düşmekte olduğu izlenimi güçlenecektir.

Çizime katılan her unsurun gerek renginde, gerek ışığında gerekse yönünde yapılacak en ufak bir değişikliğin algılamada yaratacağı farklılıkları tahmin edin. Buna bir de çizilen unsurların duygu yansıtan kendi ifade güçlerini katın, işte resmin dilinin ne denli zor olduğunun çok küçük bir kanıtı.

 

Çizgi romanlar da bu gözle tasarlanacak olursa olağanüstü çalışmalar elde edilebilir ama çizgi romanın yaygınlaşma dileği ve izleyicisinin çokluğu nedeniyle görsel bir terbiye zorunluluğu getirilememesi hali, bu tip çalışmaların sayısını azaltmaktadır..    

 

Renkler >> 21